همشهری آنلاین: سینمای این دهه با امپراطوری کمدیها و فروشهای میلیاردی و تصویر ستارهها و فرش قرمز و قشر سلبریتی گره خورده. با این حال برخی دیدگاهها درباره سینمای انحصاری که مخاطبش را از دست داده و از جمعیت هشتاد میلیونی سهم مخاطب اندکی دارد، هشدار میدهند. کمدیها تنها محصول مورد علاقه قشر قلیل سینمارو هستند. یکبارمصرف و سودآور ولی بدون تأثیر فرهنگی عمیق. مشکلات اقتصادی و تحریم مردم را از سینما گریزان کرده و کمدیهایی که این گریزانی مردم از رئالیسم را درک میکنند، سود خود را به جیب میزنند. در پایان این دهه، بلای کرونا گریبان سینما را هم گرفت. آغاز سال ۱۴۰۰ اوضاع از سال قبلش بهتر بود. سال ۱۴۰۱ جز کمدی، درامهای اجتماعی تا حدودی فروختند ولی در سال ۱۴۰۲ فقط «فسیل» سینما باقی مانده.
اسکار دوم سینمای ایران با اصغر فرهادی، «محمد رسوالله» مجید مجیدی، رونق کمدیها، فروشهای بالا، بیاعتنایی مردم به سینما خصوصا از نیمه دوم دهه 1390، کرونا، ترس، باز کمدی و «فسیل».
کد خبر 788064
منبع: همشهری آنلاین
نظر شما